پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فوت 15 کودک زیر یک سال از هر 1000 تولد در کشور
نوشته شده در پنج شنبه 17 اسفند 1398
بازدید : 345
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
شاخصی که باید مورد توجه قرار گیرد
فوت 15 کودک زیر یک سال از هر 1000 تولد در کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص مرگ و میر کودکان زیر یک سال به ازاء هر یک هزار تولد زنده در کشور 15 است.

خبرگزاری فارس: فوت 15 کودک زیر یک سال از هر 1000 تولد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن علیمردانی عصر امروز در نخستین نشست مشترک مجمع نمایندگان استان‌های شمال‌غرب کشور در مجلس شورای اسلامی با مسئولان اجرایی این استان‌ها اظهار کرد: شاخص مرگ و میر کودکان زیر یک سال به ازاء هر یک هزار تولد زنده در کشور 15 است.

وی افزود: هدف‌گذاری صورت گرفته در مجلس نهم رسیدن به عدد 14 به ازاء هر یک هزار تولد است.

علیمردانی رقم مرگ و میر مادران باردار در کشور را نیز 13.29 اعلام کرد و گفت: در قبال هر یک‌هزار بارداری 13.29 بارداری‌ها باعث مرگ مادران می‌شود که در مجلس نهم به خصوص برای شمال‌غرب کشور رسیدن به شاخص 13 هدف‌گذاری شده است.

وی مشکلات اجتماعی موجود در شمال‌غرب را اشاره کرد و گفت: مشکل اشتغال، به خصوص برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شمال‌غرب باید در اولویت سیاست‌گذاری‌های نمایندگان شمال‌غرب قرار گیرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با پایین کشیدن فتیله این شاخص که مهم‌ترین معضل اجتماعی است می‌توان بر سایر مشکلات اجتماعی غلبه کرد.

وی ارزیابی نیز از بخش ورزش شمال‌غرب کشور داشت که در آن استان‌های آذربایجان‌شرقی را با فوتبال تراکتورسازی، آذربایجان‌غربی را با توانمندی والیبال‌‌اش، اردبیل را با وزنه‌برداری که شهره جهانی دارد و زنجان را با ورزش‌های انفرادی‌اش ظرفیت و قابلیتی برای منطقه دانست و گفت: هر یک از این استان‌ها باید از مزیت‌های ورزشی استان‌های دیگر برای توسعه شاخص‌های ورزشی بهره‌مند شوند. 

در این نشست سه نماینده حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، دو نماینده ارومیه، دو نماینده اردبیل، دو نماینده زنجان و نمایندگان ابهر و خرمدره، بستان آباد، سراب، ملکان، میاندوآب، ورزقان، ماکو و چالدران، خلخال و کوثر و خوی حاضر بودند.

استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل و زنجان 12 درصد جمعیت و 7.5 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده‌اند.



:: برچسب‌ها: کودک , فوت , زنجان , محسن , علیمردانی ,



تعداد صفحات : 161