تجارت پرسود دستفروشی در مترو، فرصتی برای سودجویان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 150
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

علیمردانی با تاکید بر ضرورت ساماندهی دستفروشان مترو مطرح کرد:
تجارت پرسود دستفروشی در مترو، فرصتی برای سودجویان
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر ضرورت ساماندهی دستفروشان مترو، گفت: تجارت پرسود دستفروشی در مترو فرصتی برای برخی افراد سودجو و سوء‌استفاده از کودکان کار فراهم کرده است.


محسن علیمردانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره بروز پدیده دست‌فروشی در مترو، گفت: واکاوی این مسئله نشان می‌دهد که چنین مشاغلی در شرایط نبود کار دائم و مطمئن برای فرد و در نتیجه شرایط ناهموار اقتصادی بر افراد تحمیل شده است.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم رسیدگی و ساماندهی مشاغل کاذب در مترو، افزود: تردد دست‌فروشان در مترو در بیشتر مواقع مزاحمت‌هایی را برای مردم ایجاد می‌کند که این مسئله لزوم ساماندهی و رسیدگی به چنین مشاغلی را از سوی مسئولان شهری و نهادهای ذی‌ربط بیش از پیش آشکار می‌کند.

علیمردانی، ادامه داد: سودآور بودن دستفروشی در مترو برخی سودجویان را بر آن داشته تا با داشتن امکان مشاغل ثابت به این مشاغل روی آورند زیرا بار مالیاتی و هزینه‌های جاری نظیر آب، برق و گاز از دوش آنها برداشته می‌شود.

وی همچنین سوءاستفاده از کودکان کار را از پیامدهای منفی تجارت پرسود دست‌فروشی در مترو خواند وگفت: مسئولان باید ترتیباتی اتخاذ شوند که این کودکان جمع آوری شوند و به سوی ادامه تحصیل و سایر فعالیت های اجتماعی اثر بخش و متناسب با سن شان راهنمایی و حمایت شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: البته برخی از افرادی که در مترو اقدام به دستفروشی می‌کنند از اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی بوده و از این راه امرار معاش می‌کنند که باید با شناسایی آنها به فکر ایجاد کار دائمی برای آن‌ها بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بنا بر تحقیقات کارشناسان سن دستفروشان مترو پیش از این بین ۱۵ تا ۵۰ سال بود، تاکید کرد: در حال حاضر رسیدن سن دستفروشی به سنین ۱۵ تا ۳۵ سال و حتی کمتر مبین کاهش سن دستفروشی در مترو و حرکت این نمودار به سوی سنین پایین‌تر و سن کودکی است که رفع نشدن این نقیصه می تواند پیامدهای زیادی را در ایجاد آسیب‌‌های اجتماعی به همراه داشته باشد، بر همین اساس ضرورت دارد برنامه جدی برای ساماندهی آنان در دستور کار قرار گیرد. 




:: برچسب‌ها: تجارت پرسود دستفروشی در مترو , فرصتی برای سودجویان ,



مطالب مرتبط با این پست
.