150میلیون تن معدن آلونیت در شهرستان طارم وجود دارد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 159
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

احمدی:
150میلیون تن معدن آلونیت در شهرستان طارم وجود دارد
طارم– خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت ومعدن کشور گفت: در شهرستان طارم 150میلیون تن معدن آلونیت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون احمدی ظهر پنجشنبه در بازید از معادن شهرستان طارم افزود: باتوجه به اینکه استان زنجان در زمینه معدن جایگاه ویژ های دارد وجود 150میلیون تن معدن آلونیت در شهرستان طارم این منطقه نیز میتواند از قطبهای معدنی استان بشمار رود.

وی ادامه داد: باتوجه به اطلاعات بدست آمده پتانسیلهای خوبی در خصوص معادن فلزی وآهنی دراین شهرستان وجود دارد وما در نظر داریم واحدهای فرآوری مس و تولید کنسانتره مس را در این شهرستان راه اندازی کنیم و اکتشافات تکمیلی وپتانسیلهای معدنی دراین منطقه حتما باید صورت گرفته که طبق آمار پتانسیلهای معدنی این شهرستان بسیار قابل توجه است.

احمدی افزود: تولید مواد اولیه صنعت آلومینیوم در کشور یک کار استراتژیک است و تولید آلومینا از آلونیت یکی از پروژه هایی است که ما درحال پیگیری هستیم و این منطقه هم دراین زمینه بسیارمناسب میباشد که ما در چند روز آینده تیمی از سازمان وشرکتهای تولید کننده آلومینیوم باهماهنگی صنعت ومعدن استان به شهرستان طارم اعزام می کنیم تا بررسیهای لازم صورت پذیرد و ما بتوانیم فرآوری آلونیت را دراین شهرستان به محله اجرا بگذاریم.

همچنین فرماندار طارم گفت: وجود معادن در این شهرستان نیاز به سرمایه گذاری وتوجه بیشتری دارد.

غلامحسین رجبی افزود: شهرستان طارم توانمندی خوبی در زمینه های مختلف دارد و با اهمیت دادن به این توانمندیها شهرستان می تواند مسیر توسعه با سرعت طی کند.

محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: درگذشته به بخش صنعت ومعدن این شهرستان توجهی نشده واین شهرستان دارای پتانسیلهای قابل توجهی در بخش معدن است.

معصومی مدیرکل صنعت ومعدن وتجارت استان هم از وجود 10معدن بهره بردار و 8 پروانه اکتشاف معدن و55محدوده بلامانع در شهرستان طارم خبرداد. 




:: برچسب‌ها: 150میلیون تن معدن آلونیت در شهرستان طارم وجود دارد ,



مطالب مرتبط با این پست
.