نورچشمی‌های چند شغله هم یک شغله می‌شوند؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نورچشمی‌های چند شغله هم یک شغله می‌شوند؟
نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1398
بازدید : 99
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

نورچشمی‌های چند شغله هم یک شغله می‌شوند؟

فقط برخی چهره‌های خاص و با نفوذ قدرت نشستن بر صندلی مدیریت در سازمان‌ها، نهادها و هیئت مدیره‌ها را دارند بنابراین انگیزه تلاش برای دست یافتن به چنین جایگاه‌هایی، چندان معنا پیدا نمی‌کند.
«ممنوعیت دو یا چند شغله بودن» از آن دسته مصوباتی است که اگر مانند برخی از قوانین دیگر در مرحله اجرا به بن بست نخورد می‌تواند بزرگترین مانع پیش پای جمعیت جوان و فعال کشور را بردارد.

به گزارش تسنیم، این قانون ما با منافع افراد بسیاری گره خورده است، از خود نمایندگان چند شغله مجلس گرفته تا چند شغله‌های دانه درشت دیگری که طی سال‌های اخیر توانسته‌اند تصویب و اجرای این قانون که تجربه حضور و به بحث گذاشته شدن در چند دوره مجلس را دارد، به تأخیر بیندازد. این بار اما نمایندگان مجلس نهم با ۱۳۱ رأی موافق تصویب کردند که تا خودشان هم بین تمام مشاغلی که تصدی آن را بر عهده دارند، یکی را انتخاب کنند.

شناخته شده‌های همه کاره!

شما چند نفر از افراد معروف و چهره‌های سرشناس را می‌شناسید که دو یا چند شغل مهم و کلیدی دارند؟

در ماده سه طرح ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل، مصادیق پست‌های مدیریتی مشخص شده‌اند. بر این اساس، منظور از شغل در این قانون تصدی هر نوع پست مدیریتی اعم از سیاسی، حرفه‌ای، آموزشی و همچنین پست‌های قضایی، اجرایی و اداری و عضویت در هیئت مدیره و مدیریت عامل، مشاور و مشاور ارشد و سایر عناوین مشابه اعم از دائم و موقت، تمام وقت و پاره وقت و موظف و غیر موظف است. از این رو، لازم است شفاف‌سازی شود که آیا مدیرانی همچون محمد رویانیان، غلامحسین الهام، عبدالرضا شیخ الاسلام، علی اکبر محرابیان و حمید بقایی که عناوین مدیریتی متعددی دارند، مصداق چند شغله‌ها به شمار می‌روند؟ یا مثلاً شفاف‌سازی شود که آن دسته از نمایندگان مجلس که در مشاغل رسمی دیگری هم حضور دارند، مصداق چند شغله‌ها هستند؟ اگر همه این گزینه‌ها مصداق چند شغله‌ها هستند، قطعاً باید قانون منع داشتن چند شغل درباره این افراد اجرا شود. 

اکنون سؤال اینجاست که این قانون آیا شامل حال دانه درشت‌ها، آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها هم می‌شود یا فقط برای کارمندان رده‌های پایین و متوسط مصداق دارد؟

محسن علیمردانی نیز دیگر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس است که در گفت‌وگو با «جوان» تصریح می‌کند: خیلی از نمایندگان قبلاً پست‌های اجرایی داشتند و هم اکنون نیز کم نداریم نمایندگانی که به خاطر نفوذ و سرشناس بودن در حوزه انتخابیه‌شان در چند شغل فعالیت دارند اما با تصویب این قانون قرار است یک شغله شوند.




:: برچسب‌ها: نورچشمی‌های چند شغله هم یک شغله می‌شوند؟ ,



مطالب مرتبط با این پست
.