خط راه اهن تهران - تبریز در انتظار دوخطه شدن....
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خط راه اهن تهران - تبریز در انتظار دوخطه شدن....
نوشته شده در دو شنبه 23 بهمن 1398
بازدید : 227
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

علیمردانی:
خط راه اهن تهران - تبریز در انتظار دوخطه شدن
نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه دو خطه شدن مسیر خط آهن تهران - تبریز، اقتصاد استان زنجان را دگرگون می کند ، افزود : راه اندازی و توسعه قطارهای پرسرعت به میزان چشمگیری می تواند آمار قربانیان تصادفات جاده ای را کاهش دهد.




محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، افزود :راه اندازی و توسعه خطوط راه آهن به میزان چشمگیری می تواند آمار قربانیان تصادفات جاده ای را کاهش دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به مزایای دو خطه کردن مسیر قطار تهران - تبریز تصریح کرد: کاهش تصادفات در جاده‌های استان، سودآور شدن ناوگان حمل و نقل، کاهش ترافیک و در نتیجه بهبود سلامت از نتایج دو خطه کردن این مسیر است.

وی، افزود:راه آهن در واقع مهمترین بخش حمل و نقل در ایران است ولی مدتهاست که مهجور مانده است.راه آهن بی‌شک مهمترین عامل تحول اقتصاد ی در بیسیاری از استان های کشور بویژه زنجان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد:در فرایند رشد طبیعی اقتصاد جهان بخش های گوناگون حمل و نقل این گونه توسعه یافته و هر یک در تعادل با دیگری شبکه حمل و نقلی هماهنگ را با ترکیبی از وسایل متفاوت حمل و نقل ساخته است.

علیمردانی افزود: راه آهن به واقع مهمترین وسیله حمل و نقل در اقتصاد هر کشوری است که می تواند اقتصادی ترین نتیجه را با توجه به سرعت توان حمل بالا و مصرف اندک انرژی به بار آورد.

نماینده مردم زنجان تصریح کرد: راه آهن زنجان بخشی از کریدور ترانزیتی کشور محسوب می‌ شود که می تواند در افزایش سهم ترانزیت کشور نقش بسیار مهمی را ایفا کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ،یاد آورشد : حمل و نقل ریلی به علت حجم بالای نقل وانتقال درمدت زمان کوتاه ، کاهش سوخت ، هزینه و سوانح جاده ای و سازگاری با محیط زیست ، نقش تعیین کننده ای دارد. 




:: برچسب‌ها: زنجان , راه آهن , دوخطه , زنجان , نماینده , مجلس , علیمردانی , محسن ,



مطالب مرتبط با این پست
.