گسترش خطوط ریلی و هوایی در برنامه‌ریزی سیاست‌گذاران نظام قرار گیرد.
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 128
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:
گسترش خطوط ریلی و هوایی در برنامه‌ریزی سیاست‌گذاران نظام قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل زمینی ایران یکی از پرحادثه‎ترین شبکه‎های حمل و نقل در جهان است، گسترش خطوط ریلی و هوایی مهم‌ترین عامل برای کاهش تصادفات در کشور به شمار می‌رود.

محسن علیمردانی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل زمینی ایران یکی از پرحادثه‎ترین شبکه‎های حمل و نقل در جهان محسوب می‎شود، گسترش خطوط ریلی و هوایی مهم‌ترین عامل برای کاهش تصادفات در کشور به شمار می‎رود که باید در برنامه‎های دراز‌مدت سیاست‎گذاران نظام قرار گیرد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه‎های کوتاه‌مدت نیز باید شناسایی پیچ‎های خطرناک جاده‎ها، ایجاد بزرگراه، اتوبان و ایمن‌سازی جاده‎های کشور مد‌نظر قرار داده شود.

علیمردانی خاطر نشان کرد: توجه به ایمن‌سازی جاده‎ها سبب کاهش تلفات جاده‎ای و خسارت‎های مالی و جانی می‎شود، بنابراین باید اقدامات مؤثری در اصلاحات جاده‎ای کشور انجام داد.

وی یادآور شد: همچنین باید از رانندگی بیماران روانی و افرادی که از مشروبات الکلی و مواد مخدر استفاده می‎کنند، جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از بین عوامل مؤثر بر تصادفات، عوامل انسانی بیشترین نقش را دارند، تصریح کرد: سرعت زیاد، عجله در رسیدن به مقصد، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، خواب‌‌آلود بودن رانندگان، سبقت غیرمجاز و فاصله زیاد مسافت بین مبدأ و مقصد و خستگی ناشی از آن از عواملی است که نیروی انسانی در آن نقش دارد.

علیمردانی اضافه کرد: در این راستا فرهنگ‌سازی و آموزش رانندگان که هنگام رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی، تابلوهای سطح جاده‎ها و حفظ سرعت مجاز توجه داشته باشند، ضروری است و می‎تواند سبب کاهش تصادفات جاده‎ای شود.

وی تاکید کرد: تاکنون در موضوع آموزش، نظارت و فرهنگ‌سازی رانندگی در کشور فعالیت زیادی انجام نشده است، اما با توجه به این موضوع و آموزش‎های مستمر می‎توان آمار تصادفات ناشی از رانندگی را کاهش داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزاری همایش‎ها و کنگره‎ها برای کاهش تصادفات جاده‎ای در کشور را امری مطلوب دانست و افزود: برگزاری کنگره ایمنی جاده‎‌ها با حضور مسئولان این امر بسیار مفید است، زیرا آنها می‎توانند با تبادل‌نظر تصمیمات جدی برای کاهش تصادفات اتخاذ کنند.





:: برچسب‌ها: گسترش , خطوط , ریلی , هوایی , سیاست‌گذاران نظام ,



مطالب مرتبط با این پست
.