تشدید مجازات‌ها؛ عاملی بازدارنده در قاچاق اتباع غیرمجاز
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 124
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
علیمردانی مطرح کرد:

تشدید مجازات‌ها؛ عاملی بازدارنده در قاچاق اتباع غیرمجاز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر ضرورت برخورد قاطعانه با قاچاق اتباع بیگانه به ویژه افغان‌ها به داخل مرز‌های کشور، گفت: تشدید مجازات‌ها می‌تواند، عامل اثر بخش و بازدارنده در مورد قاچاق اتباع غیرمجاز باشد.

محسن علیمردانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در مورد لزوم تشدید مجازات‌ها برای افرادی ‌که مبادرت به قاچاق اتباع خارجی به داخل مرز‌های کشور می‌کنند، گفت: اکنون اعمال مجازات‌ها برای این افراد تنها به توقیف خودرو محدود می‌شود در حالی که برای افرادی که آگاهانه و به‌صورت حرفه‌ای اقدام به چنین رفتار‌هایی می‌کنند، باید مجازات‌های بیشتر و شدید‌تری اعمال شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، افزود: جریمه‌های مالی متناسب با نوع جرم یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به عنوان عامل بازدارنده برای جلوگیری از گرایش افراد به تجارت پرسود قاچاق اتباع غیرمجاز به داخل مرز‌های کشور به کار گرفته شود.

علیمردانی با بیان اینکه بیکاری و فقر را می‌توان دو عامل مهم افتادن برخی افراد ناآگاه در دام باند‌های حرفه‌ای قاچاق اتباع بیگانه به داخل مرز‌های کشور خواند وتصریح کرد: باید در مبارزه با قاچاق انسان به سوداگرانی که سرشاخه‌های اصلی چنین بی‌قانونی ‌هایی هستند نگاه دقیق و قاطعانه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت توجه به بحث معیشت و اشتغال مردم در مناطق مرزی، افزود: بی‌توجهی به چنین مواردی می‌تواند افراد را  به ناچار به سمت و سوی اعمال غیرقانونی همچون قاچاق انسان سوق دهد.

وی آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد پیامد‌های منفی چنین اقداماتی را از دیگر عوامل تأثیر‌گذار در کاهش گرایشات به سوی قاچاق انسان خواند و افزود:  در بسیاری از موارد، افراد آنچنان که شایسته است از پیامد‌های منفی اقدامات خود آگاه نیستند و در این میان اطلاع‌رسانی می‌تواند نقش بسیار اثر‌بخشی در این زمینه ایفا کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رسانه‌ها و شبکه‌های محلی را دو راه مهم اطلاع‌رسانی درباره پیامد‌های منفی قاچاق انسان خواند و تصریح کرد: رسانه‌های یاد شده به دلیل دایره نفوذی که در مناطق مرزی دارند می‌توانند در فرهنگ‌سازی و آموزش افراد نقش‌آفرینی کنند./

 




:: برچسب‌ها: محسن , علیمردانی , تشدید , مجازات‌ها , قاچاق , غیرمجاز , محسن , علیمردانی ,



مطالب مرتبط با این پست
.