طرح معافیت مالیاتی مسکن مهر به صورت عادی بررسی می شودطرح معافیت مالیاتی مسکن مهر به صورت عادی بررسی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 184
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
صحن - ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
 
با رد فوریت

طرح معافیت مالیاتی مسکن مهر به صورت عادی بررسی می شود

نمایندگان با اعلام مخالفت با هرگونه فوریت طرح معافیت مسکن مهر از مالیات ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم، خواستار بررسی عادی آن در کمیسیون مربوطه شدند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۲ آذر) مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را با دوفوریت و یک فوریت طرح معافیت مسکن مهر از مالیات ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم را اعلام کردند و این طرح به صورت عادی در کمیسیون مربوطه بررسی می شود.

عوض حیدرپور به عنوان طراح گفت: مسکن مهر از طرح هایی بود که دولت پای آن ایستاد و سرانجام به نتیجه رسید و اکنون میزان آن به ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات صاحبان مسکن مهر مالیات خرید و نقل و انتقال آن است زیر از وام ۲۵ میلیون تومانی حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان به انحای مختلف پس گرفته می شود که این کار نقض غرض است.

وی تاکید کرد: باید صاحبان مسکن مهر را از مالیاتی که در ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم آمده و نیز از مالیاتی که در انتقال اول از تعاونی ها به مالکان اخذ می شود، معاف کرد.

سپس محسن علیمردانی به عنوان مخالف این طرح گفت: طبق اصل ۷۵ قانون اساسی، طرح ها، پیشنهادها و اصلاحیه هایی که به افزایش هزینه های دولت بیانجامد در صورتی قابل طرح است که در آن جبران کاهش درآمد دولت تعریف شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: کمک مجلس به صاحبان مسکن مهر باید در رفع کمبود امکانات جانبی و ضروری همچون مدرسه، درمانگاه، فضای سبز و امثالهم باشد تا به این مجموعه همچون خوابگاه نگریسته نشود.

جواد جهانگیرزاده موافق این طرح بود و توضیح داد: براساس گزارش دولت تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسکن مهر تمام کرده و دو میلیون واحد نیز در دست ساخت دارد واین بدان معنا است که ضرباهنگ تولید مسکن مهر و نیاز آن مدیریت می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار، اقشار محروم و زوج های جوان توانایی پرداخت حداقل پول برای داشتن مسکن را ندارند و لذا حداقل انتظار برای حمایت از کسانی که نیازمند مسکن هستند، این است که زمینه های قانونی آن را در دستور کار قرار دهیم.

محمد علیپور به عنوان مخالف بر موضوع مالیات به عنوان منابع پایدار درآمدی اشاره کرد و گفت: پیمانکاران مسکن مهر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد دارند و با معاف کردن آنها چگونه می توان کاهش درآمد دولت را جبران کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: وقتی پیمانکاران بیمارستان ها مالیات پرداخت می کنند چه ضرورتی دارد پیمانکاران مسکن مهر را از این امر معاف کرد.

هادی قوامی آخرین موافق فوریت این طرح بود و گفت: اگر هزینه هایی به مسکن مهر تحمیل شود، روند تحویل آن به مالکان متوقف خواهد شد و این خانه ها با تاخیر در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

دوفوریت طرح معافیت مسکن مهر از مالیات ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم با ۸۸ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۲۱ رأی ممتنع به تصویب نمایندگان نرسید و آنها با یک فوریت آن نیز با ۸۶ رأی موافق، ۵۰ رأی مخالف و ۲۳ رأی ممتنع مخالفت کردند و به این ترتیب طرح مذکور به صورت عادی در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار می گیرد.

 




:: برچسب‌ها: طرح معافیت مالیاتی مسکن مهر به صورت عادی بررسی می شود ,



مطالب مرتبط با این پست
.